piątek, 19 listopada 2010

Jak dobrać narzędzia informatyczne do zarządzania wiedzą?

17 listopada br. w Warszawie odbyła się konferencja "Narzędzia informatyczne w zarządzaniu wiedzą". Poniżej prezentacja z naszego wystąpienia.


Najważniejsze myśli:
  1. do narzędzi informatycznych służących zarządzaniu wiedzą składać się mogą:
  • firmowe bazy wiedzy - najczęściej w małych firmach na serwerze zawarte są dokumenty, prezentacje, instrukcje i szablony dokumentów,
  • narzędzia autorskie - programy służące szybkiej i prostej obróbce materiałów szkoleniowych np. PowerPoint, 
  • platforma e-learning - stanowiąca rozszerzenie wiedzy o funkcje komunikacji i zarządzania procesem szkoleniowym, 
  • webcasty - nagrania audio i video umieszczone w internecie
  • webinaria - wideokonferencje szkoleniowe, umożliwiające nie tylko komunikację z trenerem, ale również interakcję w postaci ankiety, czatu, quizu itp.
      2. dobór odpowiednich narzędzi zależy od wielu czynników, a szczególnie w jakim stopniu - niskim czy wysokim zależy nam na:
  • szybkości przekazu wiedzy,
  • czy przekazywana jest wiedza nieformalna (know-how między pracownikami) czy też formalna np. informacje o nowych produktach, usługa czy procedurach,
  • cenie rozwiązania
  • zaangażowaniu zasobów własnych, szczególnie pracy ekspertów i trenerów wewnętrznych, istniejących materiałów np. dokumentacji
  • kompleksowości i integracji rozwiązania z obecną w firmie infrastrukturą i dopasowaniem do struktury i specyfiki firmy. 

Z połączenia tych dwóch wymiarów - narzędzi i kryteriów wyboru wychodzi tabela sugerowanych rozwiązań e-learning.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz