czwartek, 30 grudnia 2010

E-learning w biznesie - historie sukcesów, cz. 1

Najczęściej wymieniane korzyści z wdrożenia e-learningu to:
  • niższe koszty szkoleń, 
  • niezależność szkolenia od miejsca i czasu, 
  • interaktywna i angażująca forma. 
Co jednak stoi za tymi hasłami? Czy wprowadzenie nowoczesnych technologii będzie korzystne dla mojej organizacji? Przyjrzyjmy się studiom przypadków.

Szkolenia dedykowane

Dow Chemical 

Główna korzyść - oszczędność


W raporcie eBusiness: Redefining Business Process in the Chemical Industry  David Kepler podaje, że pracownicy ukończyli w ciągu roku ponad 380 00 kursów e-learningowych. Jak podaje, dzięki zastąpieniu tradycyjnych szkoleń elektronicznym firma zaoszczędziła 46 milionów dolarów.

Firma ta zatrudnia około 52 000 pracowników mieszczących się w 214 miastach w 37 krajach. Główną potrzebą stojącą za wdrożeniem było więc sprawne przeszkolenie dużej liczby pracowników rozproszonych po całym świecie. W przypadku branży chemicznej, gdzie wiedza o produktach jest bardzo złożone istotne było także częste dostarczanie rzetelnej wiedzy.

Warto zwrócić uwagę, że wykorzystanie nauki przez internet pozwoliło również intensywniej kształcić pracowników - w 2007 roku pracownicy Dow spędzili 600 000 godzin w wirtualnych klasach. Oprócz szkoleń typu WBT (web-based training) korporacja wspiera także nieformalne metody kształcenia - mentoring i aktywność w sieciach profesjonalistów.

Ernst & Young

Główna korzyść - efektywne wykorzystanie czasu

Jak podaje raport Brandon Hall z 2001, szkolenia e-learning zajmują mniej czasu (od 25% do 60%) niż tradycyjne szkolenia z tego samego tematu. Dobrym przykładem jest historia  Ernst & Young.

Ernst & Young obniżył koszty szkoleń o 35% dzięki wprowadzeniu e-learningu. Skondensowano czas trwania szkoleń z 2 900 godzin w formule tradycyjnej do 900 godzin w formule e-learning.

Ponadto jak podaje Richard Klingshrin, wybór e-learningu przyniósł dodatkowe korzyści takie jak: dopasowanie kształcenia do strategii firmy, elastyczność w planowaniu szkoleń, wsparcie samodzielnego kreowania ścieżki rozwoju i uzupełniania kompetencji przez pracowników.


 Platforma szkoleniowa 

National Institute of Corrections

Główna korzyść - wzrost efektywności

Instytucja, której dotyczy ten case należy do systemu amerykańskiej administracji rządowej i działa w obszarze polityki resocjalizacyjnej. Za wdrożeniem systemu LMS w NIC przemawiała potrzeba przeszkolenia 250 000 pracowników więziennictwa w całych Stanach Zjednoczonych. Było to spore wyzwanie dla organizacji dysponującej 60 pracownikami i skromnym budżetem. Ze względu na te ograniczenia w 2001 instytut mógł przeszkolić zaledwie 60 000 osób. Już wcześniej organizacja próbowała poradzić sobie z zarządzaniem szkoleniami przez LMS, jednak wdrożenie okazało się porażką. Zdecydowano się na dokładną analizę wymagań technicznych oraz rynku dostawców platform szkoleniowych. Wybór padł na Learn Center firmy Learn.com.

System dystrybucji opierał się o otwarte zapisy. W ciągu 10 miesięcy od wdrożenia nowego systemu zarządzania szkoleniami odnotowano 94% wzrost rejestracji użytkowników do zasobów szkoleniowych w porównaniu do poprzedniego roku.  

Wdrożenie systemu pozwoliło lepiej oceniać efektywność prowadzonych programów szkoleniowych dzięki zaawansowanym funkcjom raportowania oraz implementacji ścieżek szkoleniowych. Raport przygotowany przez Bersin and Associates wskazuje także na wzrost motywacji i zainteresowania szkoleniami pracowników niższego szczebla po wprowadzeniu platformy Learn Center. Dzięki otwartemu systemowi zapisów pracownicy ci zaczęli sami dbać o wzrost swoich kompetencji.


Więcej: An LMS Improves Federal  Agency Effectiveness


TESCO

Główna korzyść - pełne przystosowanie do struktury organizacji

W 2009 roku Tesco przeprowadziło pilotażową akcję Academy Online. Działanie te spełniło oczekiwania zarówno menedżerów, jak i pracowników w zakresie wymiany informacji. Zdecydowano się na pełne wykorzystanie systemu portalowo-szkoleniowego.

Podczas pilotażu zastosowano system LMS klasy enterprise, jednak ostatecznie Akademia Online została przygotowana w oparciu o platformę LMS open-source. O takim wyborze zdecydowały jednak nie koszty, ale zaawansowane możliwości rozbudowy, przystosowania ze szczególnym zwróceniem uwagi na prostotę obsługi.


Wdrożenie portalu szkoleniowego otworzyło drogę do ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych dla ponad 400 000 pracowników. 


W następnym poście przedstawię krótkie historie sukcesu związane z tym, jak firmy-liderzy wykorzystali social-learning, narzędzia autorskie i gotowe szkolenia e-learning.

Czytając te historie, możesz pomyśleć - przecież to giganci w swojej branży, mają mnóstwo pieniędzy na inwestycje. Już wkrótce pokażę Ci proste narzędzie umożliwiające wyliczenie zwrotu z inwestycji w e-learning.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz